Saturday, June 9, 2007

Ingat tak ingat...

Aku ingat masa mula-mula aku sampai ke Syria. Dari Malaysia aku ke Jordan dulu hantar kak aku ke sana. Dia nak buat konvo kat universiti dia. Dari Jordan aku amik teksi ke Syria... bila sampai saja kat Syria kepala aku pening sikit. Kereta punyalaaa banyak dengan bunyi hon lagi..

Aku pun turunlaaa kat stesen teksi dia. Bila berhenti saja teksi... aku tengok orang pakat dok serbu teksi aku... ada yang tolong buka pintu untuk aku. Mula-mula aku rasa best, rasa aku macam artislaaa plak. Pastu perasaan serabut pun datang. Mana taknya.... beg aku ada 3 biji sebiji lepas seberang jalan sebiji lagi ada dalam teksi orang... sebiji lagi mana ntah...

Aku terus kejar beg aku yang sebarang jalan... pastu aku amik beg yang dalam teksi pastu aku cari beg yang satu lagi... Alhamdullillah suma jumpa.

Aku tunggu kawan aku cz dia janji nak amik aku kat situ. Tapi orang2 arab yang kerumun aku tadi tetap tak berganjak. Aku dahlaaa tak reti cakap arab... hanya buat bahasa isyarat saja kata aku tak mau naik teksi depa.

Aku tunggu sat... kawan aku mai. Fuhhhh... lega.... aku cepat2 blah dari tempat tuuu...

Aku pikir2 balik, memang susah nak cari makan nooo. Nak kena berebut pelanggan ngan orang, nak kena cepat... nasib baiklaaa makan minum aku karang ni masih terjamin.

17 comments:

banggugar said...

salam,

tu dia lah orang cari rezeki nak bagi anak bini makan..

kita la ni dok ngaji lagi mak pak sapot ok la..

dah kerja esok nak cari sekupang pun jenuh..tau tak..

apa2 pun.. kerja tu merupakan Ibadah kalau kita buat ikut Islam..

cayalah!..

(",)

tintaHati said...

Betoi kata GUGAR tu. La ni tinta pun masih mak ayak sapot. Lepas ni suami plak..hehe...bestnya... ;D

Kurma2Biji said...

[bang gugar]
betuiii... betuiii

[tintahati]
aaa... bestnyaaa suami sapot.. nak kena cari suami plak laa lepas ni..

Sunan_Jati said...

Hehe...
Apa tinta hati nk kawen???

Bunga Rampai said...

Salam,

Saya senyum membaca cerita ini, dapat bayangkan senario itu :))

Bukan senang cari makan. Tapi rezeki ada di mana-mana. Berusaha bersama niat yang betul..

akirasuri said...

saya membayangkan kamu di situasi itu sambil tersengeh. he he he. pengalaman :)

dik! kurmanya mana :D

LadyTiz said...

Haha, mesti muka kamu kaget...

Begitulah org hendak mencari sesuap roti (orang arab kurg makan nasi)

13may said...

ish...tadi aku nak komen hapa tatau...

ingat tak ingat plak...

hahha

salam:)

Sunan_Jati said...

hahah...
ceh buat hilang ingatan plak...
heheheh!

Unknown said...

biasa la..bisnes! hehe...

Achik_Sufi said...

ha..ha..ha...
seronok gelakkan hang!!!
ha..ha..ha..

tintaHati said...

sunan, mana hang tau?? huhuhu ;D

Kurma2Biji said...

[sunan jati]
selamat bakal berpengantin baru...
tinta hati ..... hehhehe

[bunga rampai]
tapi kalau saya baca balik saya rasa sedih...

[akirasuri]
aduh... tak sampai lagi kaaa kurma aku...

[tyrexia]
mula2 tu muka saya kaget gakk...
pastu saya kontrol hensem... heeheh

[13may]
nasib aku ingat balik...

[sunan jati]
ingat tak ingat...jaaaa

[azambellamy]
biasalaaaaa....

[achiksufi]
seronok... seronok...

[tinta hati]
hehhehe... pecah tembelang

Masy said...

klu dpt suami yg leh sapot best le, dibuatnye kene sapot suami, best ke? muahahahah

kerana chenta diturutkan juwa :p org kata laaa bkn haku kata

blackpurple @ jowopinter said...

Jadi pengalaman berguna itu nanti kurma... :)

Mardihah said...

salam...

meninggalkan jejak di sini...menambah link dan menambah idea..

minta kurma sikit...bawak balik melaysia no!!

salam perpaduan....
pohon keizinan me"link" kan blog akhi di blog ana...

~salam perpaduan~

Kurma2Biji said...

[masy]
seorang suami tentulh best isteri sappot

[blackpepel]
buat cerita kat anak cucu.... hehhehe

[qudwah mardihah]
saya izinkan....
tapi stok kurma dah abislaaaa