Tuesday, September 4, 2007

Story Malam Merdeka Yang Jadi Tak Best.....

Malam 31 Ogos, kami warganegara Malaysia di Syria dijemput ke majlis sambutan Merdeka di dewan Universiti Damascus.

Kami suma yang hadir diberi bendera Malaysia setiap sorang untuk kibar2 la waktu nyanyian Malaysiaku Gemilang.

Bila habis tu kami balikla ramai2 sambil gantung pegang jalur gemilang, yang tak bestnya bila terserempak ngan mamat-mamat arab yang kebanyakannya tak ada pengetahuan am ni di sepanjang jalan. Mereka kata kami ni penyokong Amerika..... mereka ingat kami bawa bendera Amerika la...

Tapi kami buat tak tau saja takut jadi benda yang tak best malam tu..... lagi pun orang2 sini memang anti gila Amerika. Jadi malam tu kami balik rumah ngan muka tebal skit sebab sepanjang perjalanan kami dikutuk sebab mereka tuduh kami bawa bendera Amerika.... hampeh punya arab..... bendera malaysia pun tak penah tengok ka.....

13 comments:

Sunan_Jati said...

waduh...
naper sampai fanatik gitu...
:P

13may said...

sib baik bendera kecik...hahha

ah kim said...

Salam.

Aiyak! Itu macam aa kinna kasi tukar la itu jaluk gemilang ho? Kasi lain lia punya kaler. Wa lasa aa hijau lagi cantik ma!

Soli aa. Tumpang lalu laho! Telima kasih.

faridmw said...

salam...

tak best ka semalam?

kemat said...

gomen ken wat promosi lebih pasal mesia kat saner.. tp org arab slalu aper datang melancong lkat mesia..camner la tak kenal bendera kita..alahai pak arab nie

Kurma2Biji said...

sunanjati:
sekali sekala fanatik......

13 may:
kalau bendera besar mungkin dorang kenai kut bendera malaysia

ahkim:
salam ahkim.....
lalu ah kim lalu. nak lalu banyak kali pun tak kisah . talak ada tol punyaaa....
sama2.

faridmw:
semalam bila ni.... semalam semalam bestlaaaa

kemat:
arab memang macam tu....

Sunan_Jati said...

buat per???
hapdet...pls!!!

tintaHati said...

Lain kali bawasepanduk yang tulis We love Malaysia not America!

Waduss...

Masy said...

kene besaukan sket bulan bintang tu.. hehe apedaa arab, bikin malu org arab je hahaha

Achik_Sufi said...

ish..ish..ish...
ntah ape2 ntah...

Sunan_Jati said...

Mata kadang salah melihat....
Mulut kadang salah berucap....
Hati kadang salah menduga.....
Maafkan segala kekhilafan yang pasti ada....

== Mohon Maaf Lahir dan Bathin ==

MARHABAN YAA RAMADHAN

SELAMAT MENUNAIKAN IBADAH PUASA
SEMOGA KITA DAPAT MENJALANKAN IBADAH PUASA
DENGAN OPTIMAL,
AAMIN.

bunga rampai said...

Salam Ramadhan,

Selamat menjalankan ibadah puasa, moga lebih sempurna penghayatannya berbanding yang lalu.

Dah buat stok kurma untuk kami ;))

ah kim said...

Salam Ramadhan.