Wednesday, August 1, 2007

CATATAN DIARIKU 2 : Satu Malam Yang Sepi......

Ingat aku dulu satu malam di sekolah aku dulu waktu aku sekolah Menengah. Aku tidur dalam bilik, tapi tak boleh blah laaaaa sebab bilik aku berubah menjadi panas. Aku kipas sana sini di setiap sudut yang boleh aku kipas lepas tu panas balik.
Aku ingat nak kena ubah tempat tidur laaaaa. Aku pikir2 balik di surau adalah tempat yang sesuai. Kat situ pun ramai juga yang pegi tidur cz di situlaaa satu2nya tempat yang ada kipas. Aku tengok member2 aku pun ramai ada jugak. Aku pun terus pegi landing kat sebelah depa. Aku tengok adalaa bebudak lain sama yang turut tidur kat situ.
Aku pun tidor laaa dengan nyenyak.... tiba-tiba aku terjaga. Aku pusing kanan aku pusing kiri, aku dapat lihat wajah member2 aku yang kurang smart ketika tidur. Aku angkat kepala pula kasi hilang sikit lenguh. Tiba-tiba aku ternampak............. aku ternampak satu lembaga berkain putih tinggi lebih kurang 2 meter lebih sikit sambil bergoyang-goyang. Aku jadi kaku sekejap... biar betui apa yang aku nampak. Sebagai seorang hero aku tak boleh menjerit, aku kena rileks ....tapi mata aku tetap tidak berkelip.
Dari putaran kipas yang membawa angin deras seolah-olah menakutkan suasana di samping kain putih itu kelihatan bergerak laju mengikut alunan angin. Aku sempat membaca ayat apa2 yang patut. Tidak lama selepas itu kain putih itu pun jatuh............. aisemen ...........
Sekali orang laaaa. Mamat ni dia baru bangkit dari tidor. Dia bangun berdiri sambil mengeliat mangangkat tangan ke atas. Yang tak tahannya dia mengangkat tangan ke atas sambil memegang selimut dia yang berwarna putih. Hampeh betul mamat ni...
Apa pun nasib baik aku tak menjerit ketakutan. kalau tidak jatuh lah air muka aku sebagai lelaki sejati....hehehehehe
Nota 555 : rasa2 lama tak menghapdet blog. Biasalaaaa sibuk musim panas ..........

7 comments:

Masy said...

klu jerit, rasanya dia yg akan terkejut teruk hahahhaha

faridmw said...

salam... kurma lama menyepi.....

bunga rampai said...

Salam,

Dah merdeka ... malammu masih sepi?

Ramadhan pula bakal menjelang, kami perlukan kurma.

Mana menghilang?

:)

Achik_Sufi said...

salam,
sibuk apeye...?

tintaHati said...

Dah sebulan tak update... Update! update! hehe... Agaknya bila bulan Ramadhan nanti banyaklah artikel ya cik kurma...hehe

Sunan_Jati said...

hehhe

salamat ber blogging kembali...

Kurma2Biji said...

ok ok....
bulan ramadhan nanti suma akan dapat kurma secara percuma....hahahaha