Tuesday, November 6, 2007

Hari hari aku....

Aku tulis nih sebab ramai sangat orang dok gerak aku... sebelum ni aku macam tak dak mood saja nak beradap intenet... mana taknya kerje dalam ngan kerja luar bertimbun...baru2 nih aku memang habihkan betul cuti raya aku... walaupun hanya 3 hari, aku tetap tak lepaskan peluang cuti aku. bila aku start saja ngaji tup tup... jadual periksa keluar... alamak....tak sempat nak berhappy...baru ngaji 2 bulan dah nak peksa...apa boleh buat ikut saja laaaa.
-
Pagi tadi aku bangun tidur nak baca buku... kawan aku bagi tau Syeikh Sodiq Habannakah meninggal...Syeikh seorang syeikh besar yang terkenal di syria. aku tak penah tengok karangan beliau. tapi apa yang aku tengok dia telah mengeluarkan syeikh2 yang besar2 di syria.. kebanyakan anak2 murid beliau banyak yang mengarang kitab dan terkenal..
-
Petang tadi aku memang kagum....solat jenazah beliau dihadiri oleh ramai syeikh yang memang dikagumi. solat jenazah tadi juga bagaikan tempat perhimpunan bagi ulama'. aku kagum dengan beliau...
semoga Allah menjadikanaku sebahagian darinya.....

17 comments:

Masy said...

doa2lah semoga kita juga dilimpahi keberkatanNya semasa hidup, apatah lg setelah meninggal dunia...

debikdebuk said...

kat dunia pun dah dapat rahmat. kat akhirat apatah lagi...

blackpurple @ jowopinter said...

Kalau tak dapat ikut semua, dapat tempias ilmunya pun dah alhamdulillah...

amirahsyuhada said...

kat mana bleh tgok solat jenazah tu brlansung? msti ramai sungguh manusia

akirasuri said...

Mudah-mudahan arwah dicucuri rahmat..
amin..

dan moga kamu sejahtera dan beroleh rahmat selalu...
:)

bang_gugar said...

salam,

dengan aku hang tak kagum ka?..

hahaha
(",)

bunga rampai said...

Salam,

Amin untuk doamu itu.

Kurma masih ada stok?

Muqreez said...

May Allah bless his soul...

tintaHati said...

lama kurma hilang....semoga sihat hendaknya... :)

bang_gugar said...

oiii..

biji korma hang tanam ni pakai tak tumbuh dah la..

hahaha
(",)

Câmera Digital said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Câmera Digital, I hope you enjoy. The address is http://camera-fotografica-digital.blogspot.com. A hug.

adam brown said...

Hello I just entered before I have to leave to the airport, it's been very nice to meet you, if you want here is the site I told you about where I type some stuff and make good money (I work from home): here it is

Abu Asma` Sofiadie said...

salam tuan rumah. ana nak buat penguman sikit. sesiapa yang ingin mengetahui perkembangan maahad derang kedah... sila la ke blog ana.. ana akan masukkan berita sekiranya ada

Mak Su said...

salam ramadhan, didoakan yang terbaik utk kamu

Shahlina Mustafa a.k.a SHaLiNzZ85 said...

bestnya dapat gih merantau jauh

13may said...

salam sedara....

apa kabar???

harap harap semuanya ok :)

Mazarina said...

rajin2 la blaja kat bumi syria tuh.hehheee