Wednesday, June 27, 2007

Kuasaku tak setanding Kuasamu....

Sudah lama aku rasa tak update aku punya blog. Lebih kurang sebulan lebih jugaaaa. Bukan setakat tu saja... aku juga baru berpeluang nak melayar internet. Nak kata tak dak masa ada... tapi aku rasa masa aku sempit.
Sebelum aku habis exam, banyak perancangan aku buat samada perancangan persendirian ataupun perkongsian. Bila habis saja exam kebanyakan perancangan aku banyak tertangguh. Bukan sebab aku ni kuat tidur sampai tak sempat nak laksanakan perancangan aku tapi tiba2 perancangan telah berubah kepada kerja lain.
Bila aku pikir2 balik biarlaa banyak mana pun perancangan dan persediaan tapi kalau Allah kata tak jadi, tetap tak jadi. Dia ada kuasa....... aku apa ada..... makan pun nak kena cariiii.
Tapi Alhamdulillah laaaa walaupun perancangan aku telah berubah kepada kerja lain rupa-rupanya kerja lain yang aku buat ni lebih memberi keuntungan kepada aku dalam banyak segi...
dari segi rezeki, pengetahuan dan kehidupan aku...
Aku kenangkan kembali apa yang telah guru aku katakan pada kami dalam kelas dulu.
"Kita ada Tuhan, Dia yang jadikan kita. Mintalah pertolongan dari Dia. Sesiapa yang mengingati Allah waktu dia lapang, Allah akan mengingati dia waktu dia susah.

16 comments:

Achik_Sufi said...

yeeaaa. 1 st komen...

patutla tadi makn satey banyak...makan kene cari pun kene cari sendiri.

Sunan_Jati said...

nk cari kayu... nk cari kayu...
nk cariii kayu... nk carik kayu....

Zzzzzzzzzz!!!

Sunan_Jati said...

erm...

nk sabmung tido.. hehehe!

tintaHati said...

Biasalah kita merancang. Allah pun merancang juga. Kadang2 apa yg dirancang tak jadi. Mungkin perancangan kita kurang hebat. Apa pun baguslah kalau ada buat perancangan masa. jadi, hidup tu terancang la sikit.

psst: Jgn byk abiskan masa dgn rancangan tak berpaedah kat depan tivi dah le...

~qudwah_mardihah~ said...

salam....

selamat meng'update" blog..

takbir~~~!!!

Kurma2Biji said...

[achik sufi]
sebab tu aku makan banyak, sebab aku kena cari sendiri

[sunan jati]
sambung tido sambung tido esok gi cari kayu.....

[tinta hati]
tengok rancangan kat tv tak termasuk dalam perancangan, cuma sambil2 saja.

[qudwah mardihah]
Allahu Akbar..

bang_gugar said...

salam,

ooo.. hang keluaq awai2 pagi tadi hang mai apdet blog la no..

tak ajak aku lansung..

hahahaha

jgn lupa.. TAG aku jawab no..
(",)

Masy said...

ermmm..*

Kurma2Biji said...

[bang gugar]
aku kuar pagi2 gi ngajilaaaa...

[masy]
ermmmm...... apsal ko masy pikir kawin kaaa

blackpurple said...

Itulah, kita cuma merancang..........

akirasuri said...

salam kurma :)

sehat?
oh oh! kadang-kadang kita rasa kita sudah merancang yang terbaek. tapi itulah. Yang Di Atas itu lebih berkuasa..

13may said...

updet pls!!
hehhe

Sunan_Jati said...

weh carimkayu tu lriik labi nk pi carik kayu ..
last skali mimpi jumpa harta karunla heheh!

Kurma2Biji said...

[black pepel]
...Allah yang menentukan.

[akirasuri]
yang terbaik.... tapi ada yang terbaik.

[13may]
tak larat...

[sunan jati]
ooo... peminat p.ramli....

azzam bellamy said...

yup! tiada siapa yg lebih berkuasa utk mmberi pertolongan selain dariNya.

Kurma2Biji said...

yer... kalau bukan dia siapa aku....